Sunday, October 12, 2008

SWEEKANG JLN HATI TAHA

balik dari kenduri di rumah salmi,rombongan seterusnya bergegas ke dewan suarah untuk membincangkan hal2 perkahwinan untuk kawanku yang akan melangsungkan hari bersejarah tidak lama lagi......aku mencadangkan kuntei d'yetnuq untuk menjadi wedding planner bagi majlis itu nanti....segala hal2 berkaitan urusan mak andam,pelamin,jurukamera dan termasuklah persembahan zapin,inang ,joget dan segalanya akan diserahkan kepada kuntei.......

sampul surat dan kunci kereta proton adalah tanda bagi menunjukkan bahawa aku terlupa untukn memberi sedekah ataupun rezeki di hari perkahwinan rumah kakak salmi.....apa tidaknya,aku mencari-cari di mana aku meletakkan sampul surat yang telah diisi wang sebanyak RM XXX......akhirnya,semasa kita orang minum petang di sweekang....muncullah sampul itu tadi, di tepi pintu kereta aku....apa lagi,aku belanjalah wang itu untuk belanja kuntei,arm dan samm.....ada juak berkat dan amal jariah nak??????


No comments: