Monday, May 18, 2009

MENUJU PUNCAK

18.05.2009
teringat aku pada kenangan aku bersama team body fitness yang dulunya bersama-sama membuat aktiviti kumpulan....antaranya mendaki puncak gunung santubong........semangat satu kumpulan yang aku pupuk untuk mendaki gunung santubong berjaya dengan semangat yang kental walaupun banyak halangan dan rintangan........sekarang team yang dulunya selalu bersama ke mana aje....dah semakin berkurangan kerana masing2 dengan aktiviti2 sekolah......ada yang berpindah sekolah berasrama penuh dan yang lain sibuk dengan aktiviti bola baling untuk mewakili sekolah......so......tinggallah aku dan deq-rin yang selalu bersama ke mana aje........lagipun studio aku sekarang tengah ubahsuai sedikit pembesaran untuk keselesaan....dah sebulan aku close studio......mungkin penghujung bulan Mei nanti...studio aku beroperasi semula.........
bernalik kepada cerita menuju puncak...walauapapun rintangan dan halangan tetap aku tempuhi untuk mencapai kejayaan....walaupun pahit ditelan.....aku tetap terima akibat yang berlaku terhadap aku....mungkin ada hikmah disebaliknya........pasal rakan.....kawan dan teman aku tuliskan lagu ini untuk semua.....
istimewa untuk bro'z
selama ini
ku mencari-cari,teman yang sejati,
buat menemani perjuangan suci,
bersyukur kini padamu ilahi,
teman yang dicari selama ini,
telah ku temui......
(hayatilah cerita teman untuk semua)
teman
kenapa hidup kita perlukan teman?
dan kenapa pula kita perlukan teman dalam hidup?
adakah kita tidak boleh sendirian?
ataupun sekadar untuk hiburan semata-mata?
ada yang kata, kawanlah tempat berkongsi masalah.
tapi ada juga kawan yang mendatangkan masalah.
dalam hidup aku, aku dapat lihat dan menilai
apa itu erti kawan dan persahabatan
ragam dan telatah memasing yang dapat aku menilai perangai mereka
kawan yang sempurna adalah kawan yang sanggup terima kita seadanya
sebab kawan inilah yang sanggup berkorban untuk kita
kawan seperti ini kita tidak boleh lupakannya sampai bila-bila
dan kita akan utamakan dia lebih dari kekasih kita
tapi setiap yang sempurna pasti ada kekurangan
sedangkan lidah lagi tergigit
inikan pula kawan sejati
tapi aku paling benci kawan yang bila kita senang jer dia datang
bila susah, buat-buat tak tahu....jumpa kat sebelah pun tak nak tegur
apalah jenis kawan macam tu....
gambar semasa aku dan team bodyfitness yang lain mendaki gunung santubong.

No comments: