Sunday, May 10, 2009

COW BOYZ SESAT DI BATU CAVE SELANGOR

10.05.2009
thank u...p-jol and salihin.......coz bawa aku and deq-rin ke batu cave......kalo tidak sampai bila2 pun aku tak pergi ke situ......selalu jer pergi KL tapi tak terfikir nak singgah ke batu cave......kali ni aku terbuka hati nak tengok sendiri dan merasai macam mana naik tangga batu cave yang tinggi itu.....ala...taklah tinggi sangat......bagi aku tangga batu cave tu macam dah biasa jer untuk dinaiki......biasalah bro.......mael kan seorang ahli kecergasan....so...part2 melakukan aktiviti fizikal.....biasa dah........tu cakap2 org2 fitness......apa pula cakap2 org2 educated........mampus lutut aku kali nie....seminggu jawapnyer lutut aku bergegar....ha....ha....tapi walaupun aku sendiri yang dah cukup fit untuk melakukan aktiviti fizikal.....tapi ada jugak merasa lutut aku bergegar.....ha...ha padan muka aku...tadi cakap besar........

nak share pengalaman aku kat batu cave.......setelah sampai di kemuncak gua....aku meneruskan perjalanan bersama rombongan cowboyz team......eh macam mana dapat nama cowboyz team....nak tahu cerita????/ok....pada mulanya aku tak terfikir nak pakai topi cowboy nie....memandangkan cuaca terlalu panas, aku pada mulanya nak beli payung untuk melindungai aku dan adik2 ku yang lain daripada cahaya matahari yang panas terik gitu.......apa yang aku rancang musnah tatkala.....melihat topi cowboy yang ala...cantik gitu....ditambah pulak dengan pandangan p-jol yang mengatakan topi nie lebih banyak gunanya jika dibandingkan dengan payung........ok2......betyul jugak kata p-jol tu......tak semena-mena aku terus membuat pilihan membeli topi tanpa berfikir panjang.......maka jadilah rombongan kami cowboyz team......tu je lah
ada lagi setelah sampai di dalam gua....aku asyik memandang ke atas dan melihat gelagat kera2 di atas gua yang berlumba-lum untuk turun ke bawah...iaitu di tempat aku berdiri di dalam gua.....memang banyak kera2 kat situ....dari sekecil-kecil sehinggalah yang sebesar-besar kera turun mendapatkan aku kat bawah....opsss sori bukannya aku sorang tapi ramai orang yang berada kat situ.......aku sempat mengganggu anak kera yang kiut miut.......hah....padan muka aku.....aku dikejar oleh bapak kera yang ganas.......kurang ajar kera2 itu....takl menghormati aku yang baru jer sampai kat situ....semua pelancong2 kat situ ketawa besar kat aku yang dikejar oleh kera........bodoh kera itu.....memang bodoh....tak pergi sekolah....memang pun....tak bersekolah......patut pun engko jadi kera......
deq-rin berada anak tangga yang keenam......intro jer
sempat pose ala-ala pelancong ler
pose terkangkang........
deq-rin
aku
magic....deq-rin dapat bergambar belakang patung
sampai di kemuncak
pose depan gua batu cave

aku lagi



kenapa deq-rin......mata kembang sebelah....menagis ker...terharu dapat pergi batu cave......eh....ada member tumpang berganbar kat belakang.......ha...ha...tulah kawan deq-rin.....













No comments: