Sunday, May 17, 2009

BIAR AKU SENDIRI......

18.05.2009
pagi2 lagi aku datang ke pejabat.......jam punch card menunjukkan pukul 07.05 pagi......semenjak aku menerima anugerah perkhidmatan cemerlang nie.....semakin awal aku datang ke pejabat....bukannya apa......aku nak belajar di awal pagi....almaklumlah final exam aku minggu depan......kenalah bekerja keras untuk ambik peluang belajar...kalo waktu kerja,nanti orang cakap curi waktu kerja untuk belajar........tak fairlah kan........
biarlah bulan bicara....adalah lagu favourite aku apabila dengar mp3 sambil update blog....baru ada feeling nak berbicara dalam blog.....ewah2...sedih2 lah pulak mamat nie.......
actually aku nak share knowledge aku kat u all....pasal macroekonomi....word of the day ialah DEFICIT menurut kamus dwibahasa oxford fajar, deficit memberi makna kekurangan........wikipedia pula memberi makna A budget deficit occurs when entity spends more than it takes in.....and the opposite of a budget deficit is budget surplus.......manakala FISCAL pula memberi maksud berkenaan dengan hasil negara...........
kat pejabat....tgh update blog untuk hari ini 18.05.2009
aku nak share kisah hidup aku kat u all bahawa hidup ini umpama roda....ada kalanya kita berada di atas dan ada kalanya kita berada dibawah.....tetapi selalunya kita berada kat bawah.....sekiranya kita asyik berada kat atas......yang penting jangan memandang rendah orang yang berada kat bawah........kepada kawan2 aku yang sebelum nie sememangnya rapat dengan aku akan mengatakan aku nie seorang yang tak lekang bilamana part2 bercakap...sehinggakan aku mendapat title kak yak jual pasu kak rahmah.....itu semua aku tak kisah....yang penting aku mengambil tahu tentang kawan2 aku........tapi sekarang aku nak ubah sedikit tingkah laku aku kepada hanya mengetahui hal aku sendiri dan tak nak peduli hal orang........kepada rakan2 yang kat luar sana yang jarang tengok aku melepak kesana kesini yang mana tempat selalu aku melepak, maknanya aku sekarang nie lebih suka menyendiri....untuk memuhasabah diri....lagipun aku sekarang tengah sibuk untuk exam (bachelor and KPSL-jabatan)so....kena bekerja keras untuk semua itu.........aku pun ada mempunyai matlamat dalam hidup yang mana matlamat aku adalah untuk menjadi seorang berjaya..........

1 comment:

Ejaylicious said...

TAHNIAH di atas penganugerahan khidmat cemerlang..KEEP IT UP bro...