Wednesday, December 3, 2008

GAGAL SEKALI BUKAN UNTUK SELAMANYA

04.12.2008
edisi kali ini aku kongsikan bersama dengan anda......mengenai kehidupan aku sebagai seorang pelajar IPTA......setelah tamat pengajian sebagai pemegang DIPLOMA PENGAJIAN PERNIAGAAN DI Uitm SAMARAHAN, aku meneruskan lagi perjuangan sebagai Siswazah untuk menyambung ke peringkat IJAZAH SARJANA MUDA PENTADBIRAN PERNIAGAAN kepujian PEMASARAN....hanya bertahan selama 4 semester aku merasa belajar di peringkat ijazah kerana aku telah diisytiharkan sebagai GAGAL dan DIBERHENTIKAN........nak tahu cerita!!!!!!!!!!!sebab untuk semester 4 aku telah menukarkan MODE pengajian ke program jarak jauh dan pada masa yang sama.....aku bekerja sambil belajar.......sewaktu itu .....aku bekerja di PUTRAJAYA.......kebetulan pada hari peperiksaan aku masih lagi di Putrajaya dan aku teklah terlepas dari mengambil peperiksaan atas alasan tak ada duit untuk balik ke sarawak.........BUKANNYA AKU GAGAL KERANA TAK PANDAI, tapi kesempitan kewangan mendesak aku untuk tidak mengambil peperiksaan dan sekaligus keputusannya aku telah GAGAL dan DIBERHENTIKAN.............tetapi kegagalan aku meneruskan pembelajaran tidak mematahkan semangat aku untuk terus belajar....malah aku lebih bersemangat.......aku telah dimotivasikan oleh sebuah buku yang bertajuk.....DARE TO FAIL......berkat usaha aku yang tak pernah kenal penat lelah untuk menyambung belajar, pada hari ini.....seorang pegawai dari Pusat Lanjutan UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA....menelefon aku yang megatakan bahawa permohonan aku untuk melanjutkan pelajaran di UIA telah berjaya.....dengan MODE pembelajaran sebagar Pelajar Jarak jauh.......dan mereka telah menawarkan kursus Executive Bachelor in Business Management yang mana kelasnya akan bermula awal Januari 2009.......sekali lagi aku berasa bertuah kerana diberi peluang untuk kali kedua belajar sebagai siswazah IJAZAH SARJANA MUDA.......kali ini aku akan mengambil peluang keemasan ini untuk aku meningkat taraf hidup aku sebagai seorang insan yang berguna kepada keluarga, masyarakat dan negara......AMIN..........

No comments: